פרימולה – בכור אביב

פרחי הפרימולה הם מהיפים בפרחי החורף שלנו בבית ובגינה. הצמח נמוך וגובהו אינו עולה על 10 ס"מ. הפריחה גדולה וצבעונית ויוצאת מתוך עלים עם גבעולים קצרים. גווני פריחה : ורוד, סגול, כתום, צהוב, לבן ואדום.

משתלת סלונר | צמח הפרימולה- בכור אביב הפרימולה משתייכת לקבוצת צמחי עציץ פורחים, שייחודם הוא בכך שהם יכולים לשמש גם כצמח בית וגם כצמח גינה. קבוצה זו כובשת בשנים האחרונות את המדפים במשתלות.
ניתן לשלב עם צמחים אחרים בעציץ גדול לקבלת קוקטייל צמחים מעניין וצבעוני- מומלץ להוסיף לה בעונה זו גם את הרקפת התרבותית, האזליאה ,הצינרריה ואת החרציות הפורחות (כריזנטמות).

סודות להצלחה עם הפרימולה :לא לשתול את הצמח עמוק מדי ולכסות עם מעט אדמה כדי לא לגרום לריקבונות עלים. הצמח דורש תנאים של צל בגינה ותנאים של שפע אור בבית. בכל מקרה להימנע משמש ישירה. צריך לנקות עלים מצהיבים ופרחים נבולים מהצמח.

משתלת סלונר | צמח הפרימולה- בכור אביבצמח הפרימולה אוהב קור ולכן יש להימנע מגידולו בחדר מוסק. הצמח אוהב לחות ולכן בדירות מחוממות רצוי להניח אותו על תחתית עם חלוקים קטנים או טוף. בתחתית ממלאים מים כך שלא יגיעו לקצה גובה החלוקים. על מנת שהצמח יקבל לחות מהמים אבל מאידך לא יעמוד בתוכם כדי שלא ירקב.

כאשר שותלים בגינה או בעציצים ניתן לשתול בגושים לפי צבע .

לשאלות נוספות נא לפנות לצוות המשתלה, בהצלחה.

משתלת סלונר | צמח הפרימולה- בכור אביב