10 טיפים להשקיה נכונה

כללי ההשקיה אינם משתנים אך השאלות שאנו נשאלים בנושא מוכיחות כי הנושא דורש חידוד תקופתי.

1) חיוני לדעת לכמה מים זקוק כל צמח ורצוי לשתול צמחים בעלי צרכים זהים בערוגה/ אדנית משותפת. לחילופין – יש להתאים את מערכת ההשקיה לצרכי הצמחים השונים.
2) ככלל, ומבלי להתחשב בכמות המים הדרושה לצמח, כאשר משקים רצוי להשקות כך שהמים יחלחלו עמוק בקרקע, באופן שיספיק לזמן ממושך.
3) להשקות ישירות על האדמה ולא על העלים – למניעת מחלות עלים ולהשקיה מדויקת יותר, שתחלחל ישירות לשורשי הצמח (לכן, פרט לדשא, השקיה בטפטוף עדיפה על ממטרה).
4) יש להתאים את ההשקיה לסוג הקרקע; באדמה כבדה (המחזיקה היטב את המים) רצוי להשקות בתדירות נמוכה יחסית אך להרוות את הקרקע בהרבה מים ואילו בקרקע קלה (המתייבשת מהר) כדאי להשקות בתדירות גבוהה אך בכמות קטנה יותר בכל השקיה.
5) בגינות רצוי להשקות מוקדם בבוקר, כך נמנע בזבוז מים כתוצאה מהתאיידות.

משתלת סלונר | 10 טיפים להשקיה נכונה
נבטים ליד טפטפת בגן הירק

6) בהשקיית עציצים ואדניות רצוי להשקות עד שהמים ירדו ויקוו בתחתית הכלי, יש להשאיר את הכלי זמן-מה בתוך התחתית המלאה מים ולאחר שהקרקע רוויה – לרוקן ולשפוך את עודפי המים.
7) בעציצים ואדניות, הדרך הפשוטה והנוחה לבדוק את לחות הקרקע היא "בדיקת אצבע" – יש לתחוב אותה לאדמה ולחוש בקצהה את מידת הרטיבות.
8) יש לשמור את פני הקרקע נקיים מעשבים לא רצויים הצורכים מים על חשבון צמחי הגינה.
9) בגינות קרקע ובגינות גן עם עציצים רבים יכול מחשב השקיה להועיל מאוד, לשפר את התפתחות הצמחים בגינה ואף למנוע בזבוז מים עודפים.
10) לסיכום, יש לזכור כי בצמחים חיים עסקינן וכללי ההשקיה אינם נוקשים אלא תלויים בגורמים רבים, כגון : העונה, סוג הקרקע, גודל הצמח והעציץ בו הוא שתול, צורת ההשקיה ועוד.. נשמח לעזור בכל שאלה בנושא.

משתלת סלונר | 10 טיפים להשקיה נכונה
מדשאה